dijous, 3 de maig del 2012

Una altra setmana sense notícies dels cooperants segrestats








Hola a tots,

Moltes gràcies per haver vingut, un dijous més, a expressar la nostra indignació per la situació que estan patint els cooperants Ainhoa, Enric i Rosella, que retindran a la seua memòria, per sempre, aquella fatídica nit del 23 d’octubre del 2011.

Indignació que expressem, també, pel segrest dels cooperants francesos, i d’altres nacionalitats que hi ha al territori. Així com per les metgesses Montserrat i Blanca, que són retingudes en algun lloc de Somàlia.

Les coses al territori on són actualment els cooperants no pinten massa clares.
Ara hem sabut que el Ministeri espanyol d’afers exteriors ha pres la iniciativa de parlar amb els líders tuaregs. Els líders de la revolta independentista que ha portat a terme l’escissió del nord de Mali.
És un pas que calia fer: a ningú no se li ocorre que puguen portar a bon port uns contactes amb els qui, si bé eren els líders de Mali, ara es troben en guerra, o en un conflicte armat amb els secessionistes del nord.

Hui és el dia mundial de la llibertat de premsa.
Un dia per a recordar moltes coses, per a reivindicar d’altres.
Des de les associacions d’amistat amb el poble sahrauí volem saludar els periodistes que fan honestament el seu treball.
Però també volem denunciar les manipulacions que, des de les empreses que fan negoci amb la informació, i des d’alguns grups de poder, hem de patir.
Volem denunciar les plataformes des d’on s’ha criticat els cooperants; se’ls ha titllat de poc menys que de turistes morbosos. Unes crítiques que tenen com a objectiu tirar per terra tota una tasca solidària que cal fer perquè els governants no “poden” (voler és poder) fer el que cal per tal de redreçar moltes de les situacions d’injustícia al nostre món.



Hui llegirem un poema de Mohamed Sidati.
Un poema per regar l’esperança que tenim de veure com les aigües retroben el seu llit natural en forma d’una retrobada dels cooperants amb les seues persones estimades.

Un text que podem interpretar, també, com la passió que arrossega la gent solidària cap al seu treball.






Me detengo ante las imágenes…

Te encuentras en alguna parte en el desierto,
lejos de..., lejos de mí...
Cantarte,
festejar esta mirada celeste,
incrustarla en la memoria...
Tú sabes dar otros sueños que los del exilio...
Una llama en la mano,
caminar de pies desnudos sobre la arena,
recordar los crepúsculos atravesados por tu sonrisa
que puebla todos los desiertos.
Tu cara, que se nutre de las raíces del mundo,
crea la nube y la luz...
yo sigo las corrientes esenciales a lo largo de tus venas,
palpitantes,
el desierto lanza la resaca a tus sienes...
De tu mirada, la felicidad abrió los párpados
de seda transparente,
blancura, rojez que rodea tu rostro, como el cielo.
Beber de la fuente hasta la embriaguez,
el desierto a tus pies,
el cielo reflejado en tus ojos,
cantar la canción del exiliado,
tomada de tu voz...
El púrpura, el gris sobre tu frente,
la tela añil sobre tu piel
y estos labios codiciosos
que enarbolan la sonrisa mortal.
Sobre tu cuerpo yo quiero libar la miel de mi dolor,
con sabor a naranjo, escudriñar tu rostro,
tomar los tres tes hasta perder el aliento
y decir que estoy
ebrio, ebrio, ebrio...
Me basta que tu cara se inscriba
en las curvas de mi vida.
Con sus momentos de silencio y enigmas,
de llamadas y renuncias,
con su llama... con su herida secreta...
A él le basta tu sonrisa para que el amor apague
el agua clara sobre las memorias,
gotas de luz que bautizan mi alegría,
como en la primera mañana el primer viento
golpea sobre tu frente su violencia...
Púrpura como la espalda que excava la carne,
cruel, como espina de rosa,
impaciente como una fruta que estalla,
indócil como un rayo de luna,
clara como la sonrisa de un niño...
Vulnerable como una herida de noche,
profundo como la muerte,
extraño a la vida que lo lleva,
resplandeciente,
radiante como la primera aurora...
Contigo, en el fondo de los tiempos,
el amor avanza y me abro a él...
Como la tierra tiene a su sol,
como la noche a las estrellas,
como el mar a su azul,
la flor, su perfume,
yo tengo tu luz para quemarme...
Que lo que tus ojos apagan en este crepúsculo,
enciendan mi corazón a las letras de tu nombre...
Rasgar los grosores del exilio,
y es tu aire el que respiro en este periplo.
Has descubierto la trashumancia,
los aires de mi nomadismo....
Donde los soles alfombran la arena...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada